OM MIG
Mitt namn är Malin Brodén och jag är grundare av U in Balance. Sedan 2019 driver jag min egen verksamhet med en stark passion för att hjälpa människor att må bättre och nå sin fulla potential – fysiskt, emotionellt och själsligt. Att få följa människor på deras resa mot ökad balans och livskvalitet är något jag känner stor tacksamhet inför varje dag.
Min egen resa började med återkommande magbesvär som jag länge sökte hjälp för utan att hitta någon hållbar lösning. Det väckte ett tidigt intresse för hur kost, livsstil och kroppens inre balans påverkar vår hälsa. År 2012 kom jag för första gången i kontakt med kinesiologi – en upplevelse som förändrade mitt liv. Jag fick hjälp att förstå min kropp på ett djupare plan och började för första gången känna mig helt bra igen.
Det blev starten på en ny väg i livet. År 2014 utbildade jag mig till Holografisk Kinesiolog vid Kilmaninstitutet. Den kunskapen lade grunden till mitt arbete och ger mig idag möjlighet att hjälpa andra på samma sätt som jag själv en gång blev hjälpt.
Under åren har även mitt intresse för det emotionella och själsliga fördjupats och blivit en naturlig del av både mitt liv och mitt arbete. Därför vidareutbildade jag mig inom Emotion Code och har regelbundet deltagit i utbildningar med Terri Kosmicki – en internationellt uppskattad energiterapeut från USA.
Många som söker sig till mig har långvariga eller återkommande besvär och känner att de inte fått tillräcklig hjälp inom den traditionella vården. Det skapar ofta frustration och hopplöshet, men också en öppenhet för alternativa metoder och kroppens egen läkningsförmåga.
Jag möter även människor som känner att de har fastnat i livet och längtar efter att komma vidare, utvecklas och leva mer i linje med sig själva. De vill må sitt bästa jag – fysiskt, emotionellt och själsligt – och skapa ett liv där hjärtat får vara vägvisaren för att nå sin fulla potential.
Idag erbjuder jag behandlingar inom både Holografisk Kinesiologi och Emotion Code, två metoder som kompletterar varandra på ett fint och holistiskt sätt. Tillsammans med min kunskap inom vitaminer, mineraler och näringsämnen kan jag erbjuda ett helhetsperspektiv där varje behandling anpassas efter individens unika behov.
Erfarenhet och utbildning
2012: Näringsterapeut, Nordiskt Näringscenter, Stockholm.
2013: Anatomi och Fysiologi, Högskolan Dalarna.
2014: Holografisk Kinesiolog, Kilmaninstitutet, Stockholm.
2015 – 2019: Anställning som Kinesiolog, Pernilla Carrier, Stockholm.
2018 – pågår: Emotion Code, regelbundna fortbildningar hos Terri Kosmicki.
2025: Kurs i mediumskap, Elfvinginstitutet, Stockholm

Meit, Terapeut
Jag har i många år gått och provat olika behandlingar och hittat en och annan pusselbit som har varit viktig. Hos Malin Brodén är det som ett helt pussel som kommer på plats, både hur hon med sin värme och omsorg tar emot på alla plan psykiskt och fysiskt och hennes verktygslåda av olika behandlingar som just jag behöver verkligen skräddarsyr till just min kropp. En helhetskänsla av att bli sedd på alla nivåer!
Det är flera besvär som minskat och idag känner jag mig starkare och klokare hur jag kan lyssna in min kropp. Rekommenderar Malin o det varmaste."
Titti, Skribent
Första gången jag kom till Malin var för två år sedan. Jag var utmattad och min kropp trött och sliten, jag hade magproblem och minnessvårigheter och dessutom sorg efter en separation. Som det är inom kinesiologi visade mitt undermedvetna vad som var prioriterat och jag hade då ingen aning om vart min resa med Malin skulle leda. Efter några behandlingar och dagligt intag av närings-preparat fick jag tillbaka energi och livslust, min kropp blev starkare och minnet återvände. Sedan dess har jag varit hos Malin regelbundet. Vi har
jobbat med min fysiska kropp och "core beliefs", trauman och det som hindrar mig från att leva min potential här på jorden. Genom Malin får jag hela tiden ny information om var jag befinner mig och vad jag behöver jobba med. Malin är en oerhört inkännande, mjuk, vacker och begåvad terapeut, en riktig healer som jag önskar att alla som "inte får till det" med sig själva kunde få gå till"
Maya, hälsobloggerska
Första gången jag var på Emotional code gav det mig en otrolig effekt. Redan efter behandlingen när jag satte mig upp började mina gamla känslor sakta sippra ut ur mig och tårarna föll. Jag blev paff och hade förväntat mig att det skulle fungera men inte så snabbt. Underbart tänkte jag och tackade Malin för min behandling och gick hem. Dagen efter vaknade jag med många av de känslorna som Malin hittat i behandlingen, vilket var nedstämdhet, oro och ångest. Det kanske låter hemskt och skrämmande och visst är det inte kul att känna sådana känslor, men det är väldigt kortvarigt jämfört med vad du annars får bära på om du inte skulle rensat.
FORTSÄTT LÄSA HÄR
